Лятна диета с 5 полезни храни

 

Лятна диета с 5 полезни храни

Царевица

Какво е лятото без прясна сладка царевица. И знаехте ли, че двата антиоксиданта - лутеин и зеаксантин в царевицата могат да действат като естествени очила, които помагат да се образува пигмент на макулата, който филтрира някои от вредните лъчи на слънцето? Вярно е! Антиоксиданти също могат да помогнат за намаляване на риска от развитие на свързана с възрастта макулна дегенерация - водеща причина за слепота при хора на възраст над 60 години (макар че голяма част от щетите настъпват десетилетия по-рано).

Череши

черешиТе осигуряват множество ползи за здравето. Може да сте чули, че пиенето на сок от череша може да ви помогне да постигнете по-добър нощен сън и да потушите болката след тренировка. Но знаехте ли, че черешата може също така да ви помогне да отслабнете и да поддържате тегло.

Домати

доматиВъпреки, че слънцезащитните продукти трябва да бъдат вашата първа линия на защита срещу пламтящото лятно слънце. Но яденето на домати може да ви даде малко по-голяма защита: консумирането на повече ликопен - каротеноидът, който прави червените домати, може да предпази кожата ви от слънчево изгаряне. В едно проучване участниците, които са били изложени на ултравиолетова светлина, са имали почти 50% по-малко зачервяване на кожата след като са яли 2 1/2 супени лъжици доматено пюре (или са пили около 1/2/3 чаши сок от моркови дневно), в допълнение към обичайната си диета , за 10 до 12 седмици. Добавките обаче не са били толкова ефективни: в същото проучване тези, които получават ликопен добавка или синтетичен ликопен, не са били значително защитени от слънчево изгаряне.

Малини

малиниМалините са голям източник на фибри - част от тях са разтворими под формата на пектин, което помага за понижаване на холестерола. Една чаша малини има 8 грама фибри - и проучване в Journal of Nutrition предполага, че яденето на повече фибри може да помогне за предотвратяване на наддаването на тегло или дори да насърчи загуба на тегло. В хода на двугодишно проучване изследователите установиха, че когато участниците в проучването увеличиха фибрите си с 8 грама на всеки 1000 калории, те загубиха около 4 1/2 килограма. Опитайте го сами. Ако консумирате 2 000 калории на ден, се стреми да увеличите фибрите си с 16 грама

Боровинки

боровинкиСладки боровинки, направени от плодовете на зрънце, са специална грижа! Оказва се, че антиоксидантите в тях могат да помогнат да се предотврати мускулната умора, като се изчистят допълнителните свободни радикали, които мускулите произвеждат по време на тренировка, според последните изследвания от Нова Зеландия.

Оценка за статията

Оценка: 5 / 5 (6 гласували)

Сподели това