Новият главен творчески директор на Calvin Klein

 

Новият главен творчески директор на Calvin Klein

Легендарната американска модна къща Calvin Klein се сбогува с двамата главни дизайнера на Calvin Klein Collection през април тази година, а по-рано този месец официално беше обявено заместването им от Раф Симънс като главен творчески  директор. Франциско Коста, човекът създавал женската линия от 2003 година насам и Итало Зукели, дизайнер на мъжката линия от 2004, бяха освободени заради нова маркетингова стратегия на марката.

Досега компанията, продадена от Келвин Клайн на корпорацията PVH през 2002, обединяваше множество модни линии. Повечето от тях са предназначени за масовия пазар, като легендарните дънки и бельо, носещи огромния приход на марката. Женската и мъжка колекция, представяни на модните седмици, респективно в Ню Йорк и в Милано, са само върха на айсберга за масивната компания. Истината за тях е, че не генерират почти никакъв приход и изискват огромни средства, за да бъдат осъществени добре, но пък имат голямо значение за рекламата на бизнеса в публикации. Затова и има само един единствен бутик на Calvin Klein Collection в света и той е в Ню Йорк.

Раф Симънс

Calvin Klein е уникална по рода си йерархия, държаща се изцяло от многобройните лицензи. Сега бъдещето на компанията и този специфичен бизнес модел са заложени на карта. В изявлението на марката за напускането на главните дизайнери беше спомената нова насока, възобновяваща пълен контрол над всяко ниво на производство в компанията. Всичко това остава да разберем тази година.

Какво се промени?

Преместването на Раф Симънс като главен творчески  директор предвещава абсолютно преосмисляне на компанията под негов надзор. След като напусна Dior през октомври, след повече от 3 години като креативен директор, Симънс беше подхвърлян от множество източници като най-сигурния кандидат за позицията и слуховете се оказаха верни. Финалното решение за напускане на Dior беше взето от него самия, базирано изцяло на желанието му да се концентрира върху другите интереси в живота си, като собствената си модна линия и нещата, които го вдъхновяват извън работата.

Раф симънс

Но сега Раф се изправя пред предизвикателството да седи на върха на креативната пирамида на Calvin Klein като главен творчески директор едновременно за мъжката и женската линия. Под него като креативен директор се предвижда да работи Питер Мюлиер, бившият му студио мениджър в Dior. Симънс има задачата да обедини всички прилежащи към Calvin Klein марки под обща артистична визия и маркетингова стратегия. Подобно обединяване под ръководството на една личност не се е случвало от времето на самия Келвин Клайн. Целта е сериозно утвърждаване като водеща лайфстайл марка и достигане на продажби от 10 милиарда долара на пазара.  

Оценка за статията

Оценка: 5 / 5 (3 гласували)

Сподели това